fredag 2 november 2012

en dag i oslo

underbara moio

Så härligt att fyllas med storstad
Andas in fullt med inspiration
Har åkt runt bland flera favvisar
Började på Moio som ligger nära svärföräldrarnas hus
Där blev det en grå Line of Oslotröja & en scarves
Som fick följa med

Åkte sedan vidare med bilen lite utanför stadsgränsen
Nära våran sista adress vi hade här
Bolina... bara skyltfönstret får mig att tappa andan
Väl inne höll systrarna som äger affären
På att pynta till jul



bolina...du gör mig aldrig besviken


ella hittade ett litet hus med pyssel-saker på bolina

Avslutade shopping med Majorstuen & Gizmolina
Anna-stina som äger denna affär &
Världens sötaste tjej med smittsam livsglädje
Som jag dagligen besöker i bloggvärlden


så roligt att få träffa dig i verkligheten anna-stina!!

Nu blir det snart pizza & fredagsmys
Åt en riktigt norsk lunch på United Bakery
Rundstykke med smör & sylt
Så nu börjar hungern smyga sig på igen
Sen ska jag bläddra i alla härliga tidningar jag köpt
Åh bara försöka smälta
Alla intryck jag samlat på mig idag
För imorgon väntar ännu en dag....i storstaden




norskt rundstykke med sylt

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig storstadsvistelse! Gizmolinas butik skulle jag också vilja besöka:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Vad mysiga butiker du hittat! säger som Nilla, Gizmolinas skulle jag också vilja besöka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Åh Mia du är ju med på kort i hennes blogg. Sötnos.
    Skulle gärna shoppa loss med dig i Oslo. Ha en bra dag
    Kram från Dansfröken

    SvaraRadera