söndag 18 november 2012

Chokladprovning & date


Befinner mig fortsatt i vågrätt läge
Har sällskap av en stor kopp kaffe
Vad hade livet varit utan dessa magiska droppar

Igår eftermiddag hade vi "straffhippa"
För en vän som nyligen gift sig i smyg
Denna hippa innehöll bla. choklad & vinprovning

chokladprovning från estabans

Efter ett litet föredrag om choklad
Var vi alla eniga om att choklad ÄR nyttigt
Vi var dock inte överens om vilken som smakade bäst
Alla var därimot ense om att annanas doppad i vit choklad
Inte var någon stor hit
Kvällen avslutades på en av stadens restauranger
Måste jag skriva att ingen av oss beställde efterrätt....

Ikväll kommer snickaren hit för att lägga köksplaner
Som det ser ut nu kommer köket vecka 48
Glädjer mig som ett litet barn

framtida önskelista till hemmet...bilder från pinterest

Senare ikväll så blir det bio
Sista delen i twilightserien....tjingpax för att sitta längst fram
Har bjudit till 11 kaffe & här ligger jag kvar i sängen
Måste vrida upp propellern & sätta lite fart
Men det är ju söndag & vad jag erinrar från söndagsskolan
Så är det veckans vilodag

jag & min date för kvällen...tycker vi passar bra ihop

3 kommentarer:

  1. Oj vad trevlig date du har! är det därför du ska sitta längst fram!!! Straffhippa var ett nytt namn! smart!
    ha en trevlig bio kväll!
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Straffhippa, vilken tur jag slapp det då!! Visste inte att det fanns, det var nog bra det hehe!
    Vilken date, yey!
    Jag vill ha allt du visar på bilderna, hade inte suttit fel här hemma! Jag köpte med mig en massa fint, jag får försöka väva in det så småningom. Hade nästan lust att ösa upp alla påsar på bordet o fota men lugnade mig...

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Så kul med choklaprovning, här är en till som älskar choklad!!!

    Spännande med köket. Förstår att du längtar. Hoppas vi får se det färdiga resultatet sedan :-)

    Ha en fin dag!
    /Jenny

    SvaraRadera