fredag 30 november 2012

lussekatter & glamour


Då var den här.....fredagen
Imorgon kommer december till oss
Barnen har redan börjat att räkna ner till jul
Jag räknar ner till vi får flytta hem
Drömmen om att tända det första adventsljuset hemma
Har redan blåsts ut....förhoppningar om andra advent hänger kvar
Men visst är det mysigt att bo hos mamma också
Som idag när jag hade tackat för mig ,denna arbetsveckan
Möttes jag av tre glada bagare & flera plåtar lussekatter

klart att justin bieber ska bli lussekatt också...

Det blir en lugn helg
Tak & lampor ska målas
Ska nog slå in klappar också....det är ju ändå advent
De flesta är ju redan inhandlade (passade på i storstaden)
Förvånansvärt tidigt ute med det i år....duktig flicka
Vill slå in alla själv, blir ofta så opersonligt & färgglatt i affärerna


Har snöat in lite på stjärnor
Kanske det blir temat i årets inslagning?

Efter att ha gått i urtvättade/säckiga arbetskläder & mysisar
Precis hela veckan lång
Känner jag nu ett starkt behov av glitter & glamour
Som sagt tidigare....har allt för lite av den varan i min vardag
Glamour för mig kan vara att tända ett underbart, lite för dyrt doftljus
Klä mig i något av det som kom med hem från Stockholm
Måla naglarna i en nyans jag aldrig får ha på jobbet
Till slut spraya på mig lite av Zadig & Voltaires herrdoft
Luktar storstad, inspiration & ren lyx


fredagsfint från pinterest






4 kommentarer:

  1. Haha du är så himla skön måste jag berätta för dig. Dina kommentarer älskar jag att läsa. Idag skratta jag så jag ramla av stolen av din kommenter:)

    Psst! Jag var inne på din blogg och titta runt just, undrar var du har hittat den coola toppen med Blogg texten på? Skulle vara så kul att ha den i ett sammanhang till våren då jag skall på en tjej träff:)! Super tacksam om du vill dela med dig!

    Kram på dig du sköna böna där!!

    ♥CC♥

    SvaraRadera
  2. Låter som ni har det ganska bra ändå. Önskar dig en trevlig helg //Anette på www.anettan.blogspot.se

    SvaraRadera
  3. Jamen visst är det så att när man springer runt i pyjamas hela dagarna så har man lite lätt att gilla glamour!
    Trevlig helg! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mysigt ändå att bli lite ompysslad av mamma men förstår att du längtar hem :) kram Diana

    SvaraRadera