fredag 9 november 2012

bakning & arbetshelg

Det sägs att det är fredagsmys pågång
Ignorerar detta starkt då helgen ska tillbringas i arbetskläder
I ett svagt ögonblick sa jag ja till att jobba även på måndag

Igår blev jag inspirerad av "hela sverige bakar"
Drabbades av en sällsam lust att baka
Eftersom köket snart ska rivas
Tänkte jag att det var smart att påbörja julbaket redan nu
Fyllde frys med pepparkaksmuffins & danska småkakor

lite bildbevis på gårdagens bakning

norrmannen hade med köpenhamnspresenter hem till sin kone
nu ska både hem & kropp lukta magiskt gott


pyntade fönstret med lärkträd igår

Nästa helg, en jobbfri sådan
Skall ja ut på galej, vilket var allt för länge sedan
Saken är den & detta känner ni nog igen
Jag har INGENTING att ta på mig
Har snurrat runt vilt på nätet i jakt på en topp
Men de jag föll för föll inte för mina krav på storlek & pris
Men jag ger inte upp....


topp-läckert från http://www.brandgarden.se/se/

Ikväll blir det till att samla energi
(kanske lite naturgodis)
För att orka möta denna arbetshelg med öppna armar
Jobbar tiotimmarspass både lö+sö
Men snart ska ni se, fortare än man tror
Är det måndagkväll & då...då ska jag njuta


om du inte visste det....





2 kommentarer:

  1. Tuffa arbetspass! Jag jobbar sönd, blev turligt nog ledig i morgon!Vilka fina presenter han köpt till dig!!! Tyckte blusen med öppen rygg var snygg!
    Ha det gott i helgen iallafall!
    Häng med och tävla om mineralsminka hos mig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Oj vilket arbetspass! Gillar rabens blusar, har en till salu ifall du är intresserad, en vit. Maila mig isåfall så skickar jag bild. Gullig man du har som kommer med fina presenter:) kram Nilla

    SvaraRadera