söndag 4 november 2012

hemma i mitt bo

november på pinterest

Hem kära hem så obeskrivligt skönt det är
Att få komma hem till dig, mitt bo, igen
Kunna gå omkring i urtvättade mysisar, ha fötterna på bordet
Och bara.....
Ja, ni vet ju alla vad man inte gör inför svärföräldrar

Har packat upp allt & satt var sak på sin plats
Får elak klåda av ouppackade väskor
Att packa upp storstad är alltid kul


Ny plansch med svin-viktigt budskap

 gammalt plåtskåp som fått en make-over med stickers från bolina

Hade kunnat betala dyrt för att det skulle stå ledigt på schemat i morgon
Min kollega har säkert förståelse om jag inte dyker upp
Prioriterar att stanna hemma & återskapa alla intryck
För att försöka kopiera något i mitt eget hem
Måste ju också ha tid att bläddra i mina nya tidningar
Ja, tänk om det vore så enkelt....

jul-inspiration
Nu ska jag duscha mig pigg så att jag håller mig vaken
En lite stund till i allafall
Vill tända massor med ljus, hälla upp norska seigmenn i en skål
Se på något riktigt bra på tv & pussa lite på den där norrmannen
Han som fick lov att följa med hit till Sverige igen


1 kommentar:

  1. Borta bra men hemma bäst! Kul med lite norska magasin att bäddra i, brukar också köpa boligmagasinet när jag är i Norge!
    Breaking down har väl snart premiär, typ 15/11 el i närheten!
    Kram Helena

    SvaraRadera