onsdag 28 november 2012

julgott & mig i mustasch


Onsdag & november börjar räkna ner
Snart möts vi av december & allt vad det innebär
Avslutningar, lucia, julfester,pysselkvällar,glöggmingel etc.etc
Varför så mycket ska malas ner i en liten vintermånad
När det finns så många av dom som står tomma
Har lärt mig skala av flera måsten
Julkort som jag så flitigt skapade förr
Är ett minne blott & jag/vänner/familj överlever utan
Ringer hellre runt till vänner & önskar dom en härlig jul

Nu trånar jag efter vårt nya kök
Vill göra julgott...det drar jag inte ner på
Blunda nu om du är sugen på något gott





Dessa sorter blir det nog i år
Sen norrmannens kola också...det är en klassiker

Nu serverar min ömma moder nybakat bröd till kvällsmat
Har det så bra här men längtar till vårt eget bo
Vill ju gå runt & adventspyssla
Ikväll blir det arga snickaren på tv
Det är väl honom jag får ringa till om renoveringen går i kras
Han verkar ha så himla goa kramar
Onsdagkväll på pensionat Ester....en helt ok kväll...


mig i mustasch...då vet vi hur läckert det skulle vara!?
testar barnens picmonkey photo editor



4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt det också, velar lite fram och tillbaka mellan att behålla det som det är, drivveds bets, mattsvart eller blanksvart...hmm =D Tack för titten, roligt med en ny läsare! Kram!

    Psst...mm så mycket smaskigt du visar, lite smått sugen på att baka nu! =D

    SvaraRadera
  2. Ja du, tempot ökar absolut nu när december snart är här.
    Det gäller att dra i bromsen om det blir för mycket.
    Snygg mustasch, den klär dig hihi!
    Guu så mycket gott du visar...

    kramen

    SvaraRadera
  3. Hihi snygg i mustasch ju! Jag har också skalat ned på måsten , men lite gott blir det här också. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Snygg mustasch:) Den där toppen är jag nu sugen på!!

    Kram sygging!
    ♥CC♥

    SvaraRadera