lördag 10 november 2012

Jobblördag & julgranar

lördags-love från pinterest

Det finns en del människor
Som gör mig sådär glad långt in i roten
En hel knippe med sådana har jag fått möta idag
Och de har förgyllt mitt arbetspass med leende & kramar
De gör att det inte känns lika tungt att lyfta på täcket 
När alla andra får ligga kvar & sova

Lördagskvällen ska tillbringas i min bok
Läser andra delen av den omtalade
Femtio nyanser av honom
Denna med titeln
Femtio nyanser av mörker 
Så fängslande, så annorlunda & så porrig
Vad mer kan man begära

På tal om begär så trånar hela jag efter jul
Så idag fick den första lilla granen göra entré

Känns ju ganska harmlös där den står
Påminner mig om vad komma skall
För en del är julen en kravfylld ångesthelg
Jag är väl medveten om detta
Har lärt mig skala av mina måsten
Avvecklat alla julkort tex.
Nu gör jag bara det jag & familjen vill
Och på vårt sätt

I morgon ringer klockan återigen allt för tidigt
Men mina arbetshelger är sällsynta
för nästa gång det står jobbarhelg i kalendern
Är det dan, före dan före doppardan....




tre alternativa julgranar



1 kommentar:

  1. Här vad det julfeeling på G - det gillar jag:)

    Du har haft en hel jobbarhelg förstår jag, hoppas du får lite ledig nu i veckan då!

    Kram Åsa

    SvaraRadera