fredag 8 februari 2013

bakom stängda dörrar...


Nu har jag stängt dörren bakom mig
Låst den hårt
Kommer inte öppnas mer idag
(kanske för att släppa in barnen bara då...)
Nu ska det vara fredagsmys
Med kycklingvingar,majs, vitlöksbröd & rödvin
Godis & ostbågar till efterrätt (och förrätt)


slänger av oss mössar & vantar i lövkorgen

Fredagsuniformen är på
Mysbrallor, urtvättad t-shirt & raggisar




bilder från vår hall

Helgen är skönt oplanerad
Bara vara, bara umgås
Känner mig helt tom inuti
Hoppas på att få tanka energi


tänder ljus i vårt hus

Har du inte sett uppdrag granskning
Om näthatet mot kvinnor....gör gärna det
Så overkligt skrämmande
Det är visst helt ok att skriva hot på Facebook & bloggar
Det räknas tydligen inte
När det inte är ansikte mot ansikte

Nu fredagsmys....skål i rödvin


fredagsmys på pinterest







3 kommentarer:

  1. Jag har samma fredagsuniform och det är mjukbyx tvång. Ha en fin fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Samma utstyrsel som jag har på mig :-) Jag har precis bytt från målarkläderna :-) Ha en go fredagskväll!

    SvaraRadera
  3. Mysiga bilder från ert hem, så fint ni har det!
    Jo jag såg lite från Uppdrag Granskning - fruktansvärt!
    Ha en fin lördag, kram vännen

    SvaraRadera