söndag 17 februari 2013

ett spontant stockholmsdygn

en lördag i stockholm

Du underbara Stockholm
Tack för att du alltid finns där
Tar emot mig med öppna armar
När jag behöver dig (vilket jag verkligen gjorde nu)
Du fyller mig med inspiration & intryck
Att få vara hos dig ett dygn
Ger mig ork att möta vardagen igen

Tog en spontan tur
Bokade in oss på ett av favvohotellen


underbart söta ladurée

Efter timmar på stan
Blev det en lugn hotellkväll
Köpte med oss gott bla. världens bästa macarons
(den där med lakrits.....hmmmmm)

Hälsade förstås på hos Zadig & voltaire
De hade fyllt på med vår
Inget Stockholmsbesök utan Mathilde i PK-huset
Fick med mig deras egna långärmade t-shirt hem


linne zadig & t-shirt mathilde

Nu får vi njuta söndagseftermiddagen hemma
Norrmannen får hämta borren
Nya gardiner & hyllor ska komma upp
Men först kaffe & en bloggrunda
Måste ju se vad ni gjort i helgen.....



svarta döskalleljus i 5-pack från mathilde





6 kommentarer:

  1. Du skriver lite som Berghagen sjunger, hihi!
    Nu längtar jag också dit...
    Mathildes egna, det har jag missat?!

    kraam

    SvaraRadera
  2. Längtar oxå efter ett besök i vår vackra huvudstad, är där tyvärr alltför sällan, men vilken härlig dag ni har haft. Ha en skön söndag. KramisarTina

    SvaraRadera
  3. Så härligt ni haft det, blir ofta bra med spontana infall :)
    Ha en skön kväll
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Underbar stad....jag har en natt kvar i staden. Vilket är ditt favorit hotell. Ha en fortsatt bra dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder. Ser ut att haft det super duper. Härligt. Och Mathilde... mmmm gillar!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  6. Åh skönt att du fått lite ny inspiration...det behövs verkligen JUST nu:)

    Kramar Åsa

    SvaraRadera