måndag 11 februari 2013

kontraster i vårt hem

svart/vit måndag hos pinterest

Förlänger helgen med att ha ledig måndag
 Känner mig dock inte ledig
Då jag haft jobbet med mig hela helgen
I tankarna, i magen & drömmarna
Vet att det inte är värt det
Men klarar inte att släppa




nyvakna bilder

För att finna lugnet
Vill jag umgås med det enkla
Omge mig med ordning och reda
I en färgskala som ger mig chans att andas

Men det är mina känslor
De andra 3 som bor här
Måste också få utrymme för sitt
Spegla sina känslor på sitt sätt
Det är då det skapas kontraster



leas justin biebervägg

där sitter justin som pratar när man trycker på magen

Sportlovet är här
Barnen firar det med att äta glass till frukost
Ska besöka simhallen sen
Men chansen för att jag ska iklä mig en bikini och hoppa i
Den är helt obefintlig
Jag sitter bredvid med kaffekopp & tidningar



5 kommentarer:

  1. Vilket härligt lov med glass till frulle, hehe!
    Så snygga high heels, synd att jag blir två meter i sådana...vill ha!

    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Jobbig känsla när man inte kan släppa tanken på jobbet, hoppas det känns bättre efter dagens ledighet. Är ingen badhusmänniska heller, föredrar också en kopp kaffe bredvid än plaska runt i bassängen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. jag badar aldrig heller.
    Jo i havet kan jag.. om det är varmt. Skönt varmt.
    Men nej inga simhallar. jag kan inte.. även om min kropp vore snygg som en topmodell så skulle jag inte kunna.. hårstrån, navelludd.. nej fy :)

    Och jag vet.. att ibland skriver jag rakt ut., glömmer bort att filtrera, glömmer bort att tänka efter före... men det är sån jag är.. och jag vill inte längre leva i ett bromsat läge, inte längre bry mig om vad andra kan tycka och tänka.
    Vill helst att de som är som jag stannar och de andra går vidare.. ;)
    Och du skriver så fint om kontraster idag.. de behövs.
    De visar att vi är mitt i det. Livet.

    Tack för de fina orden inne hos mig!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder...det är inte alltid lätt att koppla bort jobbet....kram Anette

    SvaraRadera
  5. ja med vårt yrke blir det lätt så att vissa saker påverkar en så mycket och tyvärr så kan det finnas kvar inne i huvudet hela livet! Hoppas det känns bättre nu efter någon dag!
    kram Helena

    SvaraRadera