lördag 9 februari 2013

ranunkler & pellegrino

lördagsblommor

Det är något visst
Att få sova tills man vaknar
Och att sedan få ligga kvar under täcket
Kanske tom. få en kopp kaffe & frukost på sängen
Det är lyx för mig

Norrmannen & jag gav oss ut i snön förut
Grävde fram bilen och gick sen ett varv på stan
Kära vänner kommer på middag i kväll
Då måste god mat & dryck inhandlas
Och årets första bukett med ranunkler
(det ger mig hopp om en vår)



från mostermalla

Sprang på en lampa i en av stadens inredningsaffärer
Modell stor i ljusgrått linnetyg
Den hade passat så fint hemma hos oss
(norrmannen....min namnsdag kommer snart)
Glömde dock att titta på priset


älskar den här lokalen med målat glastak & fina gamla detaljer

Ella är på bio med kompis...röjar ralf
Norrmannen & jag såg på film i går kväll 
 Hypnotisören
Länge sedan jag läste boken
Så pass att jag glömt handlingen
Spännande & jag försvann visst lite bakom kudden ibland
Hög kvalitet på skådarspelarna
Speciellt favoriten....persbrandt
Gör liksom aldrig ont
Att titta på honom



Ikväll blir det melodifestivalen igen
Vi får hoppas att bidragen är bättre denna veckan
Innan dess blir det att förbereda till kvällens bjudning
Men först det superviktiga eftermiddagskaffet



god pellegrino från bästa siesta mat & deli





4 kommentarer:

  1. Sitter just nu med eftermiddagskaffet och mandelskorpor och ranunkler på bordet, tända ljus och tankar energi!
    Önskar dig en härlig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig helg nu fina Maria. Här blir det mello också ikväll. Mina troll är också på Raffe....Kanske de ses =)

    Kram dansfröken

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att Hypnotisören var lite väl...jag vet inte...jag har också läst boken en tyckte nog de var värre att se filmen. Hoppas ni får en trevlig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Har varken sett eller läst Hypnotisören, kanske en bok för resa som kommer. Hoppas ni hade en härlig kväll!

    kram

    SvaraRadera