fredag 15 februari 2013

Naja Munthe & sök efter en munter känsla


Då var den hos mig
Inte bara fredagen utan också boken
Fashionable living med Naja Munthe
Denna gränslöst kreativa kvinna
Jag ska lusläsa den från pärm till pärm
Suga ur all inspiration





hemma hos naja munthe

Med ett glas rött i min hand
Skålar jag nu in helgen
Synd bara att arbetsveckan skulle sluta åt fel håll
Slutar aldrig att fascineras hur genuint idiotiskt
En del människor handlar ibland
Nu vill jag bara omge mig med människor
Med kärlek & omtanke i sitt inre
(och mänsklig intelligens)



naja munthes design

Vill egentligen ha en munter blogg
Men speglar man min verklighet
Så har jobbet stulit all min energi de sista året
Så pass att jag inte ens finner ork att söka nytt
Utan intalar mig själv varje dag
Snart blir det bättre

Nu ska jag umgås med helgen
Och nästa vecka
Då, då blir nog allt bättre igen....







6 kommentarer:

  1. Himlans snygga bilder, i det där hemmet kunde jag flytta in på studs. Här är det ett glas bubbel i väntan på fisken...

    kraam du fina

    SvaraRadera
  2. Gah vilket hem! Underbart badrum och åh vilket sovrum!
    Fantastiska kläder men jag tror att jag skulle vara tvungen att tappa x antal kilon för att passa i dem ;)
    Lite nyfiken på vad du jobbar med? Hoppas du kan släppa jobbet och de idiotiska människorna och få en härlig helg!! Här har det blivit ett par glas rött o nu myser jag i soffan, kram vännen

    SvaraRadera
  3. Inspirerade bilder....fint.Försök att släpp jobbet och njut av att vara ledig...inte alltid så lätt....I know. Önskar dig en fin helg. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga inspirerande bilder o kläderna, wow. Hoppas du kan släppa jobbet under helgen o bara vara. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Ja du vårt jobb suger ibland! jag ska byta jobb, men fortfarande som syster men inte inom intensivvård längre, utan jag ska gå till kommunen som hemtjänstsyster! dagtid, var 6e helg och tre kvällar på 6 v! Bra arbetsgrupp, bra område och flera tusen mer i lön!
    Skulle egentligen vilja göra något annat men vet heller inte vad man ska göra, vet ju liksom inget annat!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Se dig om efter nytt jobb, vet hur det där kan suga...
    Det måste vara kul på jobbet när man tillbringar så mycket tid där.
    Ha en skön o mysig helg
    Kram Lisa

    SvaraRadera