fredag 13 juli 2012

fredagstankar

Sitter & tänker på vad man ska fylla denna dagen med
Har plockat undan efter gårdagens middagbjudning
Blivit glad för att "min lilla svarta" klarade besiktningen/årskontrollen i år också
Den äldsta skatten är rastlös, vill åka till Ikea eller köpa en Iphone,
det känns liksom inte aktuellt något av det
När en annan var 12 blev man tacksam för en glass, var det inte så?
En puckstång jordgubb/vanilj tack... 

Vill inte att mina barn ska bli bortskämda, man får inte ta ifrån dem glädjen
av att längta efter eller att önska sig något
Men det är svårt
Svårt när "alla andra har"
Svårt när man vet hur glad man själv hade blivit

Vi är så lika, min stora skatt & jag
Lika lyriska över att lyckas att få till en ommöblering

Lika rädda för att möta nya utmaningar
Lika bekväma för att utsätta våra kroppar för fysisk aktivitet
Men också lika på att känna omsorg & empati med andra
Idag gläds vi åt att våra efterlängtade vänner från Wien kommer hem för ett
par veckors semester
  Idag sörjer vi med barnens kusiner som mist sin mormor allt för tidigt

bilder från Pinterest
Nu ska jag duka fram lite fredagsfika
Kanske det kan få dottern på bättre humör
Om inte det hjälper får jag hoppa lite på studsmattan
Att se mig köra mina avancerade konster där lämnar ingen oberörd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar