fredag 6 juli 2012

Mathilde..

Då var det bokat & klart. Stockholm 2 dagar nästa vecka med norrmannen. Scandic Grand Central (se tidigare inlägg) och nu ska vi planera in lite vad vi ska göra. Några saker är givna, bla. besök på favoriterna
Underbara Mathilde på Biblioteksgatan & Hamngatan

Zadig & Voltaire på Birgerjarlsgatan.
Denna plånbok/väska fick jag av norrmannen i julklapp.....han kan han.
Jag som är inne i en lite rosa period kanske kommer hem med denna?

Längtar till storstaden. Är eg. en tjej som trivs i storstaden, har ju bla. bott 11 år i Oslo.
  Ibland kliar det i hela kroppen när jag går omkring här i denna lilla stad och kan kvävas av "småstadssyndrom".  Men det är ju smidigt, och betydligt billigare, att bo i en liten stad när man har barn.

Idag sörjer jag en av de vackraste själar jag mött, Helena.
Hon var en av min mammas väninnor & hon begravs idag.
I många år har hon plågats av sin cancersjukdom men hon har kämpat på som en hjältinna.
Hon har bla. gett ut 2 böcker: Uppskovsgiven: dagbok från en läkande trädgård &
Glädjen är själens vingar: tankar från en tröstande trädgård...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar