söndag 15 juli 2012

sista semesterdagen

Så då är dagen kommen, sista semesterdagen
Men det känns faktiskt helt ok
Nej, jag ljuger inte...det känns ok
Kroppen funkar nog så, den ställer in sig så att man ska klara av
Gårdagskvällen tillbringades med mina två äldsta vänner, god mat, äkta champagne & otroligt
djupa samtal, sådanadär samtal som män inte förstår sig på
Sådana samtal som inte leder till någon lösning men känns livsviktiga ändå, just då iallafall
Idag ska vi nog fortsätta våra livsviktiga samtal men denna gången över en kopp kaffe
Idag ska jag också hitta en plats till min nya zinktunna som inhandlades igår
En zinktunna som jag kände att jag inte kunde leva utan
Norrmannen är van, han kommenterar den inte ens
Idag hoppas jag också att Åke kommer med mitt plåtskåp. Har inte vågat köpa
färg än....ifall han inte kommer

bilder från Pinterest
Så det är väl dags för mig att lyfta på det alltid-så-sköna-vita-täcket & snygga till mig lite
Det blir väl en grå T-shirt idag, som vanligt
Men det vanliga känns tryggt så här..... sista semesterdagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar