söndag 29 juli 2012

sov gott

Spara eller slösa
Den eviga samveteskvalet
Har talang för att slösa.....men man ska ju vara bra på något
Det har aldrig gått för långt, aldrig kredit
Killarna från Lyxfällan får inte knacka på min dörr
Springer allt för ofta på en-omöjlig-att-överleva-en-dag-till-utan-grej
I dag råkade jag dock springa på lite många sådana grejer
Det blir lätt så
När världen har krympt
När hela världen blir tillgänglig via ett par tryck...

I morgon tar jag på mig sjuksköterskeuniformen igen
I bland undrar jag vad jag ska bli när jag blir stor
Något mer kreativt kanske
Men skulle det ge samma goda känsla i magen när arbetsdagen är över
Den där känslan när man kanske gjort någon lite piggare, tryggare eller gladare
Den känslan uppstår nog bara i mötet med andra människor

Men en god känsla i magen
Det får jag också av dessa härliga sovrum
Kanske om jag tittar på dessa bilder om & om igen
Kan jag då bli lite trött & förstå att klockan ringer 05.45 i morgon
Godnatt.....sov så gott





Bilder från Pinterest



1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder! tusen tack för din kommentar på min blogg, blev otroligt glad! Ha en fortsatt bra kväll, kram!

    SvaraRadera