måndag 23 juli 2012

måndagmorgon

Måndagmorgon
Helgen har lämnat oss
Var ute med båten igår
Sen tillbringades dagen i en bok
Jag kan fastna totalt i en bok & glömma bort allt runt mig
Anser själv att det är en bra förmåga, resten av familjen är dock inte eniga
Min nya datorplats
Det är uppenbart att något saknas

Svårt att ändra bekväma gamla vanor
Och för er som undrar
Nej, det ligger ingen norrman under täcket till höger
Han är på jobbet

Ledig idag, blåsten väckte mig
Blir hellre väckt av solen
Den kommer visst i morgon, då jag är i kommunens tjänst
Vad dagen ska innehålla är ännu en gåta
Innan jag tar tag i den ska jag bara försvinna lite
Måste bara läsa lite först...



1 kommentar:

  1. så kul att läsa din blogg =) Du skriver fantastiskt och borde nog ägna dig åt detta i ditt nästa liv! Eller inredning =)Men du har ordet i din hand//Kram från en som grät sig igenom de sista sidorna på den lå¨nade boken.

    SvaraRadera