torsdag 12 juli 2012

merde

Snart gör den slut.....semestern
Det gör alltid ont när någon gör slut
Livet går vidare, tröstar några
Sommaren finns ju kvar ändå, säger andra

Känns som om vi har varit ihop länge denna gången, semestern & jag
Så länge så att alla passord är bortglömda
Så länge så att jag glömt bort hur känns att gå upp 05.45

Semestern flyttar inte ut förrän på måndag
Ska försöka att njuta de sista dagarna vi har tillsammans
Svårt att njuta när man vet att man ska bli singel, på jobbet
Nu önskar jag bara att semestern kan ge mig lite sol innan den packar sina väskor
& lämnar mig kvar...med svaga spår efter en solbränna som sakta bleknar bort







Den ytliga delen av mig får trösta mig med vackra bilder
Och är det inte solen som försöker brotta sig fram
Du semester, hoppas du vet att det var du som gjorde slut, inte jag
Jag finns här & tar emot dig med öppna armar, när du vill... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar