lördag 21 juli 2012

Vänner från förr..

Nu är plåtskåpet stylat & klart
Aldrig förr har ett plåtskåp varit så efterlängtat
Kan uppfattas ytligt av somliga men sådan är jag
Kan bli genuint glad för materiella ting alltså
För ett stycke plåt

Svarta galgar inhandlades på Granit
Så även ljusslinga & annat nödvändigt på vår Jönköpingstur
Med i påsen hem kom också en grå tröja...surprise

Men dagens resa var speciell
Säga vad man vill om Facebook men det finns något gott med den
Via FB har jag fått kontakt med gamla vänner som jag saknat i mitt liv
En av dom är Annika som jag inte haft kontakt med på 17 år men som jag en
gång i tiden delade allt med, tom förälskelser
Vi var ofta kära i samma kille, på håll
Bara han hade cardigan, det var kriteriet

Nu 17 år senare så var vi oss precis lika
Kanske lite läckrare till & med
Vi är ju fortfarande tonåringar långt där inne
Och det är det man plockar fram 
När man träffar vänner från förr
Nu hoppas jag vi inte tappar den kontakten igen
Sugen på att skaffa fler tatueringar
Vi pratade om det Annika & jag
Vet precis vad & var men inte vart jag ska gå
Stället jag varit på innan har nog stängt
Nu vill norrmannen ha min hjälp i köket
Trodde han hade det under kontroll
Det blir grill & hemmagjord potatis-sallad
Bordet är dukat...gästerna har kommit

Och här sitter jag & är tänker på tatueringar & allt annat
Shit....jag är ju inte tonåring, det är ju jag som är den vuxna här
Glömde bort det för en stund
Det blir ju lätt så.....när man träffar vänner från förr 

1 kommentar: