onsdag 11 juli 2012

plåtskåp

Har länge varit på jakt efter ett plåtskåp. Alla andra tycks bara ha tur & "snubbla" över dem (känn dig träffad kära kusin)
Men nu verkar det som om det är min tur. Går allt enligt planen så kommer en Åke & ringer på här i veckan & lämnar ett skåp, hurra för Åke vem han nu är!! Nackdel är att det är brun/orange. hade eg. tänkt mig ett grått...
Men enligt en säker källa går det visst bra att måla dem så mitt blir nog svart...

Norrmannen undrar bara var vi ska ha det...
Lägger ut bild på det när det är målat & på plats.

När man bott många år i lägenhet i storstaden njuter man stort av att bara kunna öppna dörren & gå ut i trädgården, då gärna barfota med en kopp kaffe i handen.

Favvo-platsen i trädgården, går även utmärkt att sova i

Mina älskade stockrosor på framsidan har börjat blomma. Sen kommer dom blir så höga att dom inte orkar hålla sig uppe på egen hand. Vet inte riktigt sitt eget bästa utan bara växer & växer.

Lavendel är en annan favorit på framsidan.
Favoriten på baksidan, norrmannen, går nu & klipper gräset. Jag har hintat lite att det är för långt. Av & till blänger han på mig som sitter här med datorn, då säger jag bara: -Det är så sexigt med män som jobbar i trädgården. ( han går alltid på den....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar