tisdag 24 juli 2012

rosa sockervadd

Är tisdagstrött
Känns lite för tidigt att börja räkna ner till helg
Men jag gör så ändå
Solen har varit hos oss idag
Den ska ju ge energi, den där solen
Men idag känns det som om den stulit min

Känner mig lite som rosa sockervadd
Kletig, seg & rund
Var det rosa kommer in vet jag inte helt
Kanske det rosa är min själ, skär & ömtålig
För att fylla mina sinnen med rosa godishjärtan
blir det Ledin på tv i kväll
Han har något speciellt klokt & ödmjukt i blicken
Nej inte lika starkt som Plura, men nästan
Fin kombination  med grå t-shirt & långkjol
Att blanda vardags t-shirten m. festkjolen
Fast om jag skulle iklä denna kjol så skulle
folk absolut associera till rosa sockervadd....

Idag tog jag cykeln till jobbet, för första gången
Hade inga ursäkter till att inte
Grävde länge i ursäktslådan, som är ganska generös hos mig
Det var härligt att trampa dit, i nedförsbacke & att cykla längs ån kl. 06.30
Att trampa hem i 25 + i motvind & uppförsbacke var mindre härligt

Bilder från Pinterest

Tisdagkväll...snart är det fredag
Ikväll är jag nog inte den enda över 40 som tittar in i Ledins ögon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar