måndag 30 juli 2012

glitter & flärd

I bland känns mitt liv lite blekt & oglamoröst
I dag är det en sådan dag
Behöver lite mer glitter & flärd....på mitt sätt


När jag får den känslan längtar jag bort
Bort till storstaden där jag kan sätta mig på ett mysigt cafe
Bara sitta & titta på människor som inspirerar
Men nu sitter jag här
I en sliten sov-tshirt & mysisar
Har inte ens duschat av mig jobbet
Sminket har suttit på sen kl. 06
Håret slarvigt uppsatt i en tofs
Slafsar i mig lite musli & filmjölk i hopp om att ingen ser mig

Bilder från Pinterest
Det kanske är en typisk måndagskänsla
Då helgen är som längst bort
Så långt bort att den inte känns greppbar
Inte för att mina helger är glamorösa
I alla fall inte i andras ögon
Men det då man har orken
Att göra det där lilla extra
Ta in lite glitter & flärd i livet...

1 kommentar:

  1. Hejsan! Tack för titten! Ja lite mer glitter och glamour skulle sitt fint! Brukar också längta mig bort mot storstadens små fik och stadens puls!
    Kram Helena

    SvaraRadera