söndag 15 juli 2012

knallorange & hästskit

Så kom plåtskåpet till slut
Ett plåtskåp som är knallorange & luktar hästskit
Vill att det ska bli färdigt på en gång
Saknar tålamod, har alltid gjort
Funderar på att ha en ljusslinga på skåpet,
när det blivit svart & förflyttats till hallen
En sådan slinga som finns på Granit
Men först måste färg inhandlas, det får bli i morgon efter jobbet
Har letat fram arbetskläderna till i morgon, är trött på att aldrig få känna mig fin på jobbet
Kanske inte just fin men att få klä mig som mig själv, i grå t-shirt & jeans
Får inte ha smycken, nagellack, utsläppt hår eller egna kläder etc.
Det känns lite trist ibland men så är det inom min bransch..."sjuksköterskebranschen"
Dagen har tillbringats med familj & vänner & den sällsynta vännen...solen
kom också förbi en stund
Vännerna åkte vidare för att hyra film men jag fick så snällt avböja
Måste mentalt ställa mig in på att klockan ringer tidigt i morgon
Har ingen aning om hur jag ska vända tillbaka dygnet
Lägger jag mig för tidigt får jag ju inte sova
Skatterna som har sommarlov i flera veckor till får natta mig

bilder från Pinterest

Nu ska jag nog ta en titt i garaget igen
På det knalloranga plåtskåpet som luktar hästskit


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar