tisdag 31 juli 2012

tisdagstankar

Tisdag & de senaste dagarna har jag
tänkt mycket på ovanstående mening
Jag har svårt för att inte agera och att inte säga min mening
Speciellt på jobbet
Där klarar jag inte att hålla tyst
Jag är ju mina patienters "advokat"
och måste framföra deras talan
när dom av olika anledningar inte klarar det själva
Man kan inte acceptera allt man ser
Kan uppfattas som besvärligt för somliga
Själv har jag svårt för när endel bara är tysta
På ett sett godtar dom då allt dom ser
Även det som inte är ok

Idag har jag hämtat hem lite av det som trycktes hem förra veckan
Få ting kan förgylla en vanlig tisdag som lite paket
Mina nya grå Please-jeans smälter in bra i min garderob
Ett guldhalsband...hm, ovanligt för att vara mig men passar så bra till grått

Day-kudde som jag tittat på länge


Voluspa doftljus som luktar himmelskt

Mr. Migrän kom på besök efter jobbet
Så otroligt ovälkommen så kom han helt plötsligt
Blir tom & trött efter ett migrän-anfall
Nästan lite småtrög & har svårt för att hitta ord
Det enda som hjälper, ja förutom medicin
Är kaffe & vila
Så nu blir det vågrättläge resten av kvällen...

Bild från Pinterest


4 kommentarer:

  1. Hej Maria
    Hoppas du mår bra.Jag vill gratulera dig till en mycket fin blogg.Va duktig du är på att skriva o hitta vackra bilder.Har också tänkt beställa pleasejeans men inte vågat.Vad beställer du för storlek på dina?
    Ha det gott
    Kram Lisette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisett, va kul att du tittat in på min blogg! Mina Pleasejeans är i strl. XL. Gillar att ha dom lite baggy (å så borde jag börja Zumba igen!!)
      Krams m

      Radera
  2. Hejsan!
    Tack snälla du för dina goa ord. Blev så otroligt glad ska du veta.
    Men visst är det kul med kameran?
    Fint du har det här. Mysigt!
    Sov gott//Jennifer

    SvaraRadera
  3. Mamma mamma <3 och snart kommer våran iphone 4s oxå...

    SvaraRadera