lördag 15 september 2012

Disco & Serendipity

Har vaknat upp till helg
 Voluspa-ljuset brinner & doftar vanilj....lovely
Kaffet är upphällt i favvokoppen
Det är något speciellt med lördagsmorgnar

Väckte norrmannen med frågan:
-När ska vi åka till Paris
Vill gå omkring på franska gator
Läsa karta & på fransk/engelska fråga mig fram
Fram till de franska skatterna
Serendipity är en av dom






Interiör till barnrum
Så coolt att det bubblar lite inom mig

I går var Ella på disco
Man får hålla sig undan "hångel-hörnan" sa Ella till Ella
Sedan sprang dom i väg
Med krusigt hår fullt med glitterspray
När hon sedan kom hem, utan jacka
Biktade hon sig för mig
Hon hade bara dansat med tjejkompisar
Trots att det var en stackars kille som var desperat
Han erbjöd tjejerna 20 kronor för en dans
Men inte ens det nappade dom på


Nu har även disco-tjejen vaknat
Dags att fylla denna dagen med något
Inte en tur till Paris
Men norrmannen lovade mig, halvt sovande
Till våren....då kan vi åka


Dagens drömoutfit från Pinterest




3 kommentarer:

  1. Åh nu gör du så att även jag längtar till Paris, dags att tjata lite på
    min icke norrman:)

    Ha en fin kväll/Åsa

    SvaraRadera
  2. Så kult at du fant meg, for da fant jo jeg din blogg også..
    Siden du har nordmann i ditt liv, regner jeg med du skjønner norsken min også ;))
    Paris ja, det vil jeg også - alltid!
    Ha en fortsatt fin helg, klem fra Oslo!

    SvaraRadera
  3. Så fin blogg du har! :) Følger deg videre, her var det masse fin inspirasjon:)

    Ha en fin helg!

    Klem

    SvaraRadera