torsdag 6 september 2012

industri & cow-girls

Nu är det nära
Till den alltid-så-efterlängtade-helgen
Det påverkar mitt mående ända ut i fingrarna
Inredningskänlan smyger sig på & jag vill greja
I ett hem som nästan är färdigstädat


underbart industriellt från caisak.blogspot.com

snyggt skåp...bild från tierlantijn.net

coolt stilleben från madebygirl.com

badrumsinpiration från seventeendoor.blogspot.com

lampa att dö för från wabisabi-style.blogspot.com

lager av tyger från moroccanmaryam.typepad.com

Tillhör klanen som Hemnet-knarkar
Hittar ofta hus som jag flyttar in i
Möblerar, målar om & inreder i fantasin
Vi kan liksom inte bestämma oss
Om vi ska bo större & mer centralt
Eller om vi har det bra som vi har det

Dessa coola brudar mötte mig när jag kom hem
Ella & Ella som Cow-girls (hon t. höger är min)
Hon överlevde skoldagen
Trots misslyckat skolkort
Det är inte lättare att vara tjej i dag än när jag växte upp
Andras åsikter tar stor plats

Nu ska städningen avslutas
Kanske flytta runt på små ting
Torsdag...en helt ok dag

Dagens dröm outfit m. transportmedel från Pinterest




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar