söndag 30 september 2012

uggs & 12.5 åring


Jag har en 12,5 åring hemma
Full med hormoner & tankar
Vill vara stor
Samtidigt som det lilla barnet finns kvar inuti
Det är en knepig ålder det där
Vänner börja ta allt större plats
 Iphonen i handen hela dagen
Kan inte missa något världsviktigt
Smyger in i mammas garderob
Lånar Uggs i storlek 40
Håret ska ligga på ett speciellt sätt, hela tiden
Ska aldrig börja sminka sig....sure
Min älskade lilla Lea...snart tonåring


lea bloggar också...se min spalt till höger
Hon som just nu pärlar sina hörlurar....det ska vara så nu

Fick vara hemma från jobbet idag
Så otroligt dåligt samvete det ger
Vikarie är näst intill obefintligt men nödvändigt
Intalar mig samtidigt att jag också
Har rätt att vara sjuk


mina nya batik-kuddar      morgonmys i tv-rummet

Sista dagen i september
Genomgång av barnens vinterutstyr idag
Helt plötsligt kommer den ju sen
Den där blöta, kalla snön & för att undvika panik
Är det ju coolt att ha allt på plats
Rent, torrt & i rätt storlek
Frågan är bara vad en 12,5 åring ska ha på fötterna
Ja, förutom mina Uggs


magiskt mumsiga mintkyssar

Fick upplyst idag
Att det är 85 dagar till julafton
Det finns visst appar som räknar ner...
För information så finns det även mens-appar
Ja, det är ju klart att det gör

85 dagar kvar & jag är barnsligt förtjust i jul
Mest i alla förberedelser & tillbehör
Men nu njuter vi hösten
När detta viruset väljer att lämna mig
Ska jag ta en lång härlig höst promenad
Sparka i löven som dom gör på film
Jag och mina Uggs..


världens skönaste uggs

snygg-uggs  (obs.priset)

kändis-uggs









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar