tisdag 4 september 2012

tråktisdag & lavendel

Tråktisdagen är här
Försöker tänka positivt men det är som en mur som hindrar
En mur av trötthet & tristess
Det är mycket lättare på onsdagen, det är en helt annan dag
Måste hitta fler glädjekällor i mitt liv, kanske på en tisdag
Saker att se fram emot som ligger & väntar i en låda
Boka in lite skratt & inspiration i kalendern
Ja, så får det bli


Ibland undrar jag om det är fel på mig
Har jag för höga krav på livet
Tror jag att livet ska vara som på film, en romantisk komedi
Varför verkar många vara så nöjda med det lilla
Djupa tankar såhär en tisdag...

Har tagit in lite av trädgården för att torka
Har inte annars mycket blommer el. växter i mitt hus

Lavendel i små glasvaser från R.O.O.M

Hösthortensia

Norrmannen är på väg hem till oss
Jakten avbröts lite tidigare pga dåligt väder & få ripor
Innan har får komma nära oss måste han saneras
Det luktar inte så gott om en norrman som bott i tält & inte tvättat sig på flera dagar
Bara så att ni vet det

I morgon är det onsdag
Då blir livet lite lättare igen
Nu ska jag försvinna långt bort i en ny bok
Men först gör jag nog ett besök på mina favoritbloggar....se spalt till höger

Dagens dröm outfit från Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar