söndag 9 september 2012

Fantasi-flytt & kopior


Godmorgon du soliga söndag
Somnade sent igår, kunde inte slita mig ifrån orden
Kvällen innan hittade norrmannen mig sovande, med boken i handen
Intar dagens första kaffe
Tänk vad tomt mitt liv vore utan.....
Igår kom det ut ett nytt hus
Ett av stadens Pippilångstrumpshus
Med stuckaturer, kakelugn, trägolv & högt till tak
Fångades återigen av iver
Flyttade in & började möblera
Ok, utsidan måste målas & saneras på snickerier
Började min mentala packning
Men sen kom det över mig igen
När jag gick omkring i vårt lilla hem
Vi har ju det så bra här
Varför inte fortsätta att göra detta i vår stil
Sminka om detta huset i stället


Nu har det hänt igen
Har sett att andra kommenterat detta innan
Bla.....http://helenasenklavardag.blogspot.se/
Men är det verkligen lagligt
Att kopiera fritt
Att stjäla ideer & design
Att ta ett lyckat koncept & göra det till sitt eget
Sälja det till en tiondel
Tröttnar man inte fortare på orginalet då...

 vänster By Nord & höger HM home

vänster By Nord & mitten & höger Rusta

Detta är ju ett vanligt fenomen inom mode
Som tex. Odd Molly...som alla kedjor senare ville kopiera
Visst är det bra att man inte behöver ruineras
Om man vill ha det / vara fin
Men är det verkligen lagligt....

Nu ska söndagen påbörjas
En promenad står på agendan
Går nog förbi det där huset
Som igår, dock bara för en kort sekund, blev mitt....

Dagens drömoutfit från Pinterest




1 kommentar:

  1. Håller med...funderar verkligen på om det är lagligt, tycker synd
    om de designers som kommer på något nytt och sen "härmar" andra...
    inte ok, tycker jag!

    SvaraRadera