söndag 2 september 2012

Söndagsdepp & söndagspepp

Söndagkväll & jag gör som ovan...ingenting
Hösten har varit här hela dagen
Tog en promenad förut & skatterna cyklade
Idag har dom sorterat & grejat på sina rum, med min assistans
Lea vill ha det mer stilrent/kontorsaktigt......ok
Lillasyster vill ha likadant & grät tillslut när hon insåg fakta
Svårt att få till stilrent med 82 Petshops & andra leksaker som flyter omkring överallt 
Grät för att hon fortfarande känner sig liten & vill leka ibland
Vi hittade nog en lösning....tillslut

Har en söndagskvällkänsla i kroppen
Vill inte göra slut med helgen än
Det känns oändligt långt till den kommer till mig igen
Det är mest på söndagar jag undrar
Vad jag ska bli när jag bli stor
Vill ha ett jobb som det pirrar i magen av lycka när jag går till
Det finns sådana jobb
Jag vet, jag har haft ett
Sen tog han det ifrån mig, han som bestämmer
Det förlåter jag honom aldrig för
Och det vet han

Får tända massor med ljus i hela huset
Göra något extra gott till kvällsmat
Njuta de timmar som vi har kvar ihop, helgen & jag
När jag tycker så här synd om mig själv
Har jag lätt för att "tröst-shoppa"
Ett fenomen jag nog inte är ensam om


Älskar dessa skor från L'Artigano di Riccione
Det var dock inte meningen
Att de skulle bli mina idag
Fanns ej i min storlek
Passar inte helt mitt konto heller
Nu ska jag duscha bort min negativa inställning
Smörja in hela kroppen med goda krämer
Spraya på mig lukta gott
Sen ska jag låtsas att helgen bara börjat....

Dagens dröm outfit från Pinterest

1 kommentar:

  1. Åh känner igen mig...en viss söndagsångest härhemma med:)

    Men du vet swisch så är fredagen här igen!

    Kram Åsa

    SvaraRadera