fredag 14 september 2012

hårklipp & showroom...

Du härliga fredag
Som blåst till oss idag
Så välkommen ska du vara igen
Du får återkomma när du vill, behöver inget lösenord

Körde skatterna till skolan idag
Det är inte ofta dom får känna på den lyxen
 Blåst & regn & att jag ändå var ledig
Klart dom också ska få skjuts ibland

Sen blev det en välbehövlig klipp hos frissan
Ett par kilo hår försvann
Livet känns liksom lättare nu

före & efter & sötaste frisören Mahlou
       
 Efter att besökt stadens torg & inhandlat fredagsmys på Ica
Mötte jag min kära moder & tog en kaffe & bulle (fy på mig!!)
Förmiddagagen blåste bara iväg
Om en dryg timme ska skatterna hämtas upp
Fram till dess ska jag bara fredags-slappa & försöka ha karaktär
Karaktär att inte äta upp kvällens godis....stor risk föreligger
Är vansinnigt svag för Ica`s sk. naturgodis till självplock
Och plocka det gjorde jag
Fortsatt dock att plocka av det även när jag kom hem
Då med expressfart in i munnen

Läste på härliga Anna-Stinas blogg
Hon hade hälsat på i Line Of Oslo`s showroom
Där hade jag kunnat trivas
Färger till trots



bilder från http://gizmolina.com/
Blev lite sugen på att måla min soffa svart
(norrmannen, om du läser detta.....jag fantiserar lite bara)
Vilka otroligt coola fönster
Och den råa tegelväggen.......hmm

Nu fylldes iallafall jag av lite inspiration
Till att fullföra gårdagens lilla ommöblering
Vill ha en liknande svart döskalle....
Så med plattat rakt nyklippt hår önskar jag dig
En alldeles härlig fredag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar