fredag 21 september 2012

glitter & korv stroganoff

Fredag, ledig dag & minuterna rusar
Aldrig går dom så snabbt
Som en ledig förmiddag
Har valsat runt med dammsugaren
Gjort helgfint i hemmet
Gillar starkt lediga fredagsförmiddagar
Det är så mycket jag vill fylla dessa timmar med
Bara gå hemma & göra allt i min takt
Iklädd mysisar, omålad & med rufsigt hår
Bara tiden inte haft så bråttom

Igår fortsatte operation övertalning
För att ge norrmannen en vision om hur fint ett hem kan vara
Tog jag med honom till ett av stadens finaste
Till kusin Martin med familj
Så genomtänkt in i den minsta detalj
Så stiligt så att inte ord räcker till
Detta spädde på min önskan av en renovering
Hoppas den är smittsam....


bilder från http://millaboutique.no/ 

Helgen bjuder på kalas & fira släkt som fyllt
Paketen är köpta & fint inpackade
Men först ska vi njuta fredagen
En tur till butiken för att köpa livsfarligt gott naturgodis
Nu blir det lunch med korv stroganoff
Sedan en dusch, samtidigt som jag städar även där
Ta på lite glitter för att verkligen känna att helgen är hos oss
Det är allt för lite glitter i världen
Glitter & korv stroganoff

glitterbilder från pinterest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar