lördag 9 mars 2013

älskade tonåring




Idag firar vi en tonåring
Älskade Lea blir 13 år
Känns som om du alltid funnits hos mig Lea
Som om du är endel av mig
Nu måste jag sakta våga släppa dig vännen
För att du ska skapa din egen väg
Jag ska gå bredvid dig så långt jag kan
För att försöka guida dig rätt
När du känner dig vilsen kan du vända åter
Jag väntar alltid här på dig....


Lea....mer fick jag inte lov att visa idag

Nu börjar solen sakta ta avsked
Vi tackar & bockar för de strålar vi fått idag
Nu väntar en kväll med god mat & dryck
Födelsedagsbarnet har valt menyn
Hon har också valt att det blir Mellon på tv i kväll
Och får hon bestämma så vinner Anton i kväll
(okej då, Carolina af Ugglas är ju inte kvar längre)


vuxen-chips.....nästan nyttiga?


godaste nougatkakan.....lördagsmums

Lovade att lägga ut bilder på mina loppisfynd
Norrmannen är nog inte enig med ordet fynd
Tycker nog det är mest skräp
Men i rätt miljö på rätt sätt så...



gårdagens loppisfynd








7 kommentarer:

  1. Trettonn år! Då är hon snart utflugen, min stora blir 24 och det har varit svårt att släppa henne, men man måste ju,. Ha en trevlig afton till mello och god mat! Jag gilla anton och robin, men vi får se ikväll, kan ju ha glömt hur de andra låter!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Tänk vad fort det går, det är både sorgligt och roligt när dom blir stora. Men helt fantastiskt att få följa dom på vägen :)
    Kram till dig och lilla (stora) 13-åringen :)

    SvaraRadera
  3. Usch vad tragiskt det låter att vi ska släppa våra tonåringar....jag vill inte!!! Mina småttingar....javisst har du rätt men var har tiden tagit vägen? Ha en fin kväll och hälsa Grattis till födelsegrisen. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Fyller dottern samma dag som mig ;) Grattis till Lea!!
    Syns att tonåringen gillar Justin :) Visst går tiden snabbt med de "små".
    Fina fynd, det som är så bra med fynd är ju att det gör inget om vi tröttnar... Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Ja, tänk så fort tiden går. Man märker det oftast på sina barn och när dom fyller. Själv är mina barn stora nu och jag har redan hunnit bli farmor. Blev det i somras då jag var 42 år:) Undrar vart tiden tar vägen egentligen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej du söta!
    Så himla roligt att hitta en så fin kommentar på min blogg en solig Söndagsmorgon som denna. Dessutom roligt att hitta hit till dig och ditt supersnygga kök, nu ska jag plöja runt lite här på din blogg och så hoppas jag att du återkommer :)
    Kram & tack, Åsa

    SvaraRadera
  7. Hej på dig...

    och tack för fin kommentar på min blogg. Vad glad jag blir. Det värmer så.

    Nu ska jag kika runt lite här hos dig, det ser ut att vara mycket fint och intressant:

    Kram till dig från mig

    SvaraRadera