måndag 25 mars 2013

ledig blåmåndag

godmorgon hos mig

Då tar vi emot påskveckan med öppna armar
Blåmåndag är här & en ledig sådan
Vittisdag, dymmelonsdag, skärtorsdag & sen firar vi påsk

idag ska vårskorna invigas

Efter att ha tillbringat den gångna helgen i tjänsten
Längtar jag nu ut i solen
Vill sitta vid husväggen & njuta de utlovade strålarna
Norrmannen får hålla sig inne & bli frisk
Väntar norgebesök påskhelgen så vi vill sanera allt virus



Våffeldagen idag upprepar dom på tv`n 
Så det måste gräddas lite i eftermiddagen
Finns ju många varianter, mer matiga, mer nyttiga
Men de gamla vanliga våfflerna vinner nog
Nu njuter jag min ledighet.....krams m


måndagsgillar på pinterest


2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder. Hoppas du fått njuta av solens strålar idag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Härligt med ledighet snart är jag också ledig :) kram Diana

    SvaraRadera