måndag 11 mars 2013

Minusgrader & längtan efter bruna ben

godaste chokladen

Då har vi en ny vecka hos oss
Ett steg närmre vår.....hurra
Fast med minus 17 grader när jag vaknade
Så var det inte direkt vårkänslor som vällde fram


lite vårkvistar även på toan

Tog med mig en mindre skön spänningshuvudvärk från jobbet
Hade tänkt att lägga kvar den i min skrivbordslåda
Eller i maskinen där vi mal sekretesspapper
Men på ett eller annat sätt åkte den med på passagerarsätet
Smet in genom den grå dörren
Och nu vill den visst hänga med mig i kväll


en tjej med huvudvärk

Är det fler än jag som vill inreda till vår ute
På altan & i krukor
Det kliar så makalöst i mina fingrar att få plantera
Och då är inte mina fingrar gröna, tvärtom



blir sjuk av vår/sommarlängtan

Längtar också efter sol & bad
Vill ut med båten, vill packa till semester
Vill gå på stranden, vill känna på havet
Vill lukta grilldoft
Och så vill jag så gärna ha bruna ben...



sommarfötter från pinterest



7 kommentarer:

  1. Vill oxå gå barbent i en fladdrande klänning. Sitta på uteplatsen o sippa på ett iskallt glas vitt, titta på alla krukor som är nyplanterade o bara njuta. Hoppas du känner dig bättre o den oinbjudna gästen fattar vinken o ger sig av. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag längtar också! Efter sol och värme! Nu är det ju så kallt att klockorna stannar!!
    Kram på dig!
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Usch hoppas huvudvärken har gett med sig. Vem längtar inte efter bruna ben...haha...Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Sommarfötterna har jag o längtar hem nu...borta bra men hemma bäst. Kram på dig fining/Tina

    SvaraRadera
  5. Inte kul med hv! Hoppas den är borta nu!
    Önskar också bruna ben!
    kram Helena

    SvaraRadera
  6. Sol och värme får gärna komma hit, fort! Sååå skönt att känna solen som värmer så gott! Sommarfärg på benen... ja, tack :-) Ha en go dag!

    SvaraRadera
  7. Får väl tvinga fram värmen genom attt sitta vid husväggen o reflektera solstrålarna med foliebricka som på den gamla goda tiden, ha ha
    Kram

    SvaraRadera