fredag 15 mars 2013

en ny liten människa

en ny liten fot

Idag har jag fått träffa en ny liten människa
Sniffat henne på huvudet
(finns inte mycket som luktar godare)
En ny liten människa
Som ville att jag skulle hålla henne för alltid, även när hon sov
(eller vad det jag som inte klarade att släppa ....)


hennes hand i min

Vilken tur för norrmannen att jag inte vill vara gravid igen
Annars hade jag hängt på honom som en hök
Eller som en kanin kanske
Nu får jag nöja mig med att mysa med Inez ibland

I morgon, lördag,  är det öppet hus i skolan
Bäst att sätta klockan, vill inte få kvarsittning
Ingen slapp helgmorgon med andra ord
Jag som älskar att få frukost på sängen...


en frukost på sängen tack

Fredagsmyset är på gång, känner ni det?
God mat ska tillagas & till det ett glas rött eller två

Tonåringen har lämnat huset
-Vet inte när jag kommer hem, vet inte om jag äter hemma
Det är väl bara en försmak på framtiden
Snart sitter vi här ensamma på kvällarna, norrmannen & jag
Vilken tur att jag fortfarande tycker att han är ganska ok
Mysig fredagskväll på er....


fredagsmysigt på pinterest










3 kommentarer:

  1. Tusen tusen takk for den nydelige kommentaren din på bloggen min, så koselig og morro å høre at du liker den :) Jeg ble helt tussete av å se de nydelige baby-bildene du har tatt og du har helt helt rett. Ikke noe lukter så godt som en baby helt fersk i denne verden. Nå ble jeg nesten litt babysyk her ;)

    Håper du får en fin helg. Varme klemmer fra Therese

    SvaraRadera
  2. Gosigt, finns inget bättre än en nykläckt bebis!
    Jag sniffade på en Ebba igår, hon somnade så gott o borrade in sig i min hals....mmmm.

    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Glömde, ska du på bloggträffen 4/5?

    SvaraRadera