tisdag 19 mars 2013

ge mig fart...

pinterest

Här sitter jag
Ensam på min gunga
Just nu vill ingen ge mig fart, fast jag bett om hjälp
Orkar inte heller ta fart på egen hand
Kommer knappt ihåg hur

När man är i en branch där kraven bara blir högre
Samtidigt som vi blir färre
Känns det så otroligt tungt när man inte får något tillgodokvitto
Någon som ger en hög fart så att jag får svindel
Som lär mig ta fart på egen hand
Och lovar att jag visst klarar att hoppa...

Just nu vill jag bara stanna gungan
Kliva av & sätta mig på en annan karusell
-Kan du inte börja jobba där igen mamma, där du var glad
Jo, min skatt....om det vore så enkelt

Har du något ledigt jobb till mig kanske?

Blond tjej, snart 42
(Men mer som 19 inuti kroppen)
Älskar att organisera & skapa
Klarar att sammarbeta med alla som är snälla & äkta
Morgonpigg & en jäkel på att fika
Är inte rädd för att ta i & flyttar ofta runt på möbler & pianon
Händig men har totalt avsaknad av ekonomiskt sinne
Hör gärna av dig i så fall...(låter nästan som en kontaktannons)



För att inte verka allt för djup & tung idag
Måste jag även tipsa om en ny nätbutik
Fina varor i fina miljöer hos purelove

Idag kom snön och mina nya vårskor i posten








6 kommentarer:

  1. Isåfall en riktigt FIN kontaktannons:)

    Lycka till med jobbsökandet!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag puttar på dig, har buffrat energi så det räcker (än så länge!)
    Om jag inte endera dagen fryser fast på fläcken...

    kraam

    SvaraRadera
  3. Jag tror vi kan ge dig fart allihop som läser din fina blogg. Inte roligt när jobbet dränerar en totalt.
    Var rädd om dig
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Åh Maria jag önskar också att du fick jobba där du var glad ! Det kanske är dags att göra nåt annat? Nåt där du får använda dina fantastiska kunskaper om inredning och din härliga kreativitet. Eller nåt där du får använda ordet - det är du ju så bra på. Kram

    Dansfröken

    SvaraRadera
  5. Aj då! Jaa vad ska vi hitta på! Om jag kunde komma på något annat, skulle jag gladeligen hoppa på det! Men har man varit i vården hela sitt liv, så vet man inget annat! Pure love har jag varit hemma hos och det är verkligen så fint som hon visar på bilderna!
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte erbjuda dug ett jobb men jag önskar dug så mycket lycka till och hoppas att du snart kommer på rätt köl igen. Stor kram från Anette

    SvaraRadera