onsdag 27 mars 2013

fjädrar & harrytur

äggigt på pinterest

Efter en lång arbetsdag släpptes även jag ut i solen
Känns så lovande nu när snön smälts bort
Håll fingrar & tår att det ej fylls på igen

Mina nya fjädrar landade i brevlådan igår
Så vackra & lätta


silverfasan fjädrar

färgade kalkonfjädrar

Skärtorsdagen är helgdag i Norge
Men här får vi jobba på som vanligt
Det är den dagen då flest norrmän åker till Sverige
För att handla mat & dryck
Så kallad HARRYTUR
Harry på norska är INTE ett positivt ord
Kan översättas till ordet smaklös

Just nu känner jag mig ganska harry
Och tänker förbli så hela kvällen
Blanda det med lite yrsel & trötthet efter en aktiv arbetsdag
Så vet ni var ni hittar mig.....i soffan



påsk på hm.home





6 kommentarer:

  1. Vilka underbara fjädrar och koppen så fin!
    Ha en skön kväll i soffan!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag var på HM Home och fingrade på dem men kände att jag säkert skulle tröttna efter påsk. Men fina är dom!!

    kraam

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fjädrar. Ha en underbar kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hoppas yrsel o trötthet lättar efter lite vila i soffan o att du får vara ledig i påsk. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Ha det så skönt i soffan o njut av dina fina fjädrar.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Så mycket fin påskinspiration du visar!
    Hoppas du fick en skön kväll i soffan och att du känner dig piggare, snart påskledigt! Kram Suss

    SvaraRadera