onsdag 9 januari 2013

dofter & tatueringar & hank moody

onsdagsgillas på pinterest

Vardagslyx för mig är några droppar parfym
Sniffa på ett oemotståndligt doftljus
Eller tvåla in hela kroppen med luktagott
När man jobbar i en luktfri värld
(Så som vården ska vara)
Är dofter ett tecken på frihet

mina favoritdofter just nu

på min badrumshylla

Likaså att få måla naglarna
Helst i svart eller brunt
Det är ett tecken på att nu är jag ledig
Riktigt, riktigt länge

två av mina favoritlack

Någon gång igen 
Vill jag ha ett jobb där jag får vara mig själv
Få klä mig i privata kläder & lukta gott
Och inte dra på mig sjuksköterskeuniformen varje dag
Kanske det var en av anledningarna
Att jag satte min senaste tatuering på handleden
För den kan ingen be mig skrubba bort
Den är en del av mig

i mitt badrumsfönster

Nu vill jag ha fler
Tatueringar alltså (mamma du läser inte detta va!?)
Kanske bra att passa på nu
Innan sommarens sol & bad kommer

Idag släpptes den
Säsong 5, Californication
Världens bästaste tv-serie någonsin
Nu är den på väg hem till min brevlåda
Hoppas på att ha date med Hank Moody i helgen














2 kommentarer:

  1. Jag är lite dubbel där. Hade ibland tyckt det var skönt med någon arbetsuniform, för att slippa tänka på det. På jobbet alltså. Hemma tycker jag att det är kul.... Men jag hade kanske tröttnat?! :)

    Kramar

    SvaraRadera