torsdag 24 januari 2013

frufridagen

dagens sanning

Nu börjar ljuset uppenbara sig
Där framme finns det hopp
Morgondagen heter fredag
Och just nu känns den som min bästa vän

Det sägs vara frufridagen idag
En dag som Hyland  kom på i mitten av 50-talet
Den dagen skulle alla fruar vara fria från hushållssysslor
Fler sådana dagar i kalendern tack
Det ser mörkt ut för min del
Norrmannen är sjuk, ack så sjuk



från pinterest

Ovanstående bilder får mitt hjärta att hoppa över ett slag
Denna magiskt kreativa kvinna har gjort det igen
Marie Olsson Nylander
Hon ska visst också starta en blogg
Här är en som troget kommer att följa den

Hoppas norrmannen snart bli fri från virus
Och att han behåller det för sig själv
På lördag blir det fest 
Och det vill jag inte missa
Fast som vanligt har jag inget att ha på mig

pinterest inspiration

Nu ska jag se på mia på grötö
Det var något fel på sändningen igår
Hann bara se halva programmet sen svart
( för det var väl inte john blund som kom??)

på mitt arbetsbord







5 kommentarer:

  1. Vilka finfina bilder!
    Jag hade också fel på sändningen igår!;) såg endast halva!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, nu vill jag ha det så, gillar en massa olika och skulle kunna byta stil varje månad :)
    Otur att jag inte såg det där med frufridagen, redan kört här. Ska skriva in det i min almanacka till nästa år :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Marie Olsson Nylander alltså? Det lägger jag på minnet. My gad, vilka bilder!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tror jag ska låtsas att den är idag! Frufridagen alltså!
    Ha ha den har ju iallafall börjat bra med att sambon har dammsugit och torkat golven och nu är han och tar fram köttfärsen!
    Ha en skön fredagskväll!
    kram Helena

    SvaraRadera