söndag 27 januari 2013

i olgas hus

i olgas hus

Raggisar, varm choklad, nyhetsmorgon på tv
Söndagslyx för mig idag
Vann kampen mot virusarna igår
Det blev fest
Och som vi dansade...

Men först lämnade vi stan
Åkte till Olgas hus i jönköping
Jag & min kära kusin Anna

från olgas hus facebooksida

Butiken var fylld med vårnytt
Svårt att sålla bland allt som frestade
Men blev till slut enig med mig själv
(och plånboken)

en gossig tröja från gossip


korg & duk i grått


choklad man blir smal av....nja

Ägarinnan berättade att dom inhandlat mycket fint på mässan
Det får bli ett återbesök snart


finfint som gärna hade fått följa med hem

Nu pratar dom om förintelsen på tv`n
Det är minnesdag idag
Drygt 6 miljoner judar avlivades
Så fruktansvärt, så overkligt men måste minnas
För att förhindra att det händer igen
Folkmord

Nu ska det bryggas kaffe
Raggisarna får hänga på lite till
Det är ju ändå söndag...vilodagen



svårt att gå förbi.....från espresso house igår









3 kommentarer:

  1. Jisses så många godsaker!
    Jag kör hårt med min GI just nu och dtod över både semla o cupcake idag- utan att hänga läpp!

    kram

    SvaraRadera
  2. Försår att du nästan befann dig i paradiset när du var i DEN butiken! Och massa fint fick du med dig hem, grattis till dig!
    Kram, Judita

    SvaraRadera
  3. Hihi bilder från samma ställe i mitt inlägg idag ;) Tyvärr tog jag bara ett par bilder, kom på det som hastigast när jag skulle gå ut... Mycket fint i den butiken och mysig butik oxå. Min plånbok tillät inget köp igår men kommer gå tillbaka till den butiken nästa gång jag åker upp.
    Fina saker du köpte dig, kram Suss

    SvaraRadera