söndag 6 januari 2013

oärlighet & svart målarfärg


Oärlighet....ett ord som ger en olustkänsla i magen
Kan ibland fascineras av människor som lever via oärlighet
Fascineras av hur dom kan lura vissa
Undrar spänt hur dom ska komma ur sin lögn & framför allt
Komma ihåg den
Inte ens "bloggvärlden" går fri från oärliga människor
(inga namn, inga namn)
Men är det inte tråkigt att tro att man måste
Vara rik & vacker för att blogga
Att man måste resa till dyra resemål & köpa design 
För att duga

Så hurra för alla DIY tips 
Hurra för dig som vågar vara dig själv 
Jag är bara jag, en vanlig medelsvensson
Med ett stort intresse för inredning & mode, på mitt sätt
Här vill jag stolt presentera min bästa vän
Målarpenseln
Flera av våra möbler har gått från vitt till svart
Och verkar trivas bra med det

detta skåp var smutsvitt & rosa då det inhandlades 

en loppis hylla som var smutsvit

på barnens toa...byrån var först mörkblå & röd

Söndag & inga planer
Ja, förutom att kasta ut julen helt & hållet
Men först ska jag bara njuta kaffet
Omgiven av en hög av kuddar
Som är allt för mjuka & sköna att lämna just nu

nya örngott från hm-home














4 kommentarer:

  1. Kloka ord. Inte är det kul att läsa massa lögner. Jag vill ju se att andra är precis som jag, varken bättre eller sämre än någon annan. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Oh my vilka snygga möbler, tänk vad lite färg kan göra.
    Njut av söndagen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänkvärda ord!
    Mycket fint som visas på bloggar men ofta oxå för dyrt för mig. Kul att få tips som jag kan köpa...
    Jättefina möbler supersnyggt med svart!! Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Självklart fortsätter vi med DIY och måla möbler! Jag hakar på :-) Ha en fortsatt go söndagskväll!

    SvaraRadera