fredag 25 januari 2013

helg & trevliga samtalsämnen




fjädrar i mitt bo
Sing halleluja....det är helg
Ska hälla i mig litervis av kaffe
Så att jag blir lite trevligare sällskap
Har alltid varit kvällstrött, speciellt på vintern
Men att somna vid 20 som jag gjorde igår
Det är inte helt ok


fredagskök
Norrmannen är fortfarande sjuk
Vill inte ta Ipren
-Då vet man ju inte hur sjuk man är. säger han
Ok, så kan man också tänka
Just nu pratar han pensionsspar med mig
Jag nickar & låtsas lyssna
Men hur sjuk kan man vara då
När man pratar pensionsspar




Enligt mig finns det så mycket roligare att prata om
En fredag då båda barnen är ute på vift
Tex. om vad vi ska dricka för gott vin
Var vi ska åka på semester i sommar
När ska vi börja renovera badrummet
Och är det inte snart dags att för en Stockholmstur
Listan över samtalsämnen kan göras ofattligt lång
Sådana där tråkiga saker kan vi prata om på en måndag
Nu är det helg och den ska avnjutas








avslutningsvis, en hälsning till en som stjäl min energi just nu

1 kommentar:

  1. Pensionsspar? Nä, jag håller allt med om att semester och renoveringsplaner låter som roligare samtalsämnen :-) Ha en riktigt go fredagskväll!

    SvaraRadera