lördag 26 januari 2013

mig versus virus...


Har fått objudna gäster i min kropp
Ett gäng med virusar har slått läger
Känner att mitt försvar jobbar för fullt
Kan inte bli sjuk, inte idag
Ska ju på fest ikväll

i vårt köksskåp en lördagsmorgon

Visst är det så & har alltid varit
Att förfesten är bäst
Därför har min kära kompis bjudit in till förfest
Men utan utgång
Så nu går jag till strid, låser upp vapenskåpet
Inga virusar ska få förstöra denna helg


nyaste doftljuset till samlingen

Frågade just norrmannen om vi kan lämna stan
Och besöka Jönköping för shopping idag
-Seriöst!? fick jag som svar
Är det ett ja eller nej
Svårtolkat anser jag
Jag skojar aldrig när det gäller shopping
Det borde han veta vid det här laget
(Har ju vrit gifta i 14 år)


ja, hornen är fortfarande julpyntade

Vill besöka Olgas hus (se tidigare inlägg)
En butik som aldrig gör mig besviken
Vill äta pizza på matvarufabriken
Titta in i designbutiken bredvid
Kanske, kanske om Iprenen gör oss sällskap
Så tar vi oss en liten tur
Denna vintriga lördag


lördagsläckert på pinterest




4 kommentarer:

  1. Viruset har slagit till här också...kram Diana

    SvaraRadera
  2. Stackare, men det verkar ju funka med Ipren, eftersom du kunde shoppa hi hi! Hoppas du fixar förfesten ikväll iallafall!
    Kram och krya på dig!
    Helena

    SvaraRadera
  3. Ja, krya på dig!
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Objudna gäster är inte bra, hoppas du klarar kvällen och krya på dig. Kram Anette

    SvaraRadera