tisdag 29 januari 2013

tårar & tröst


Råkade av misstag ta med mig jobbet hem idag
I form av tårar
När man arbetar med människor
Vet man att allt kan hända
Men idag var jag inte beredd
Var redan så naken & sårbar

Söker egentligen ingen tröst
Vill bara samla kraft
Att orka möta nya utmaningar
(och ibland hjälper lite det att lägga ut en text)


Det här är min arena
Här får jag vara mig själv
Utan sekretess & ett påklistrad artighet
Så, nu känns det lite bättre
Ok...en text till då


Har i efterhand spanat in en serie jag missat
En pilgrims död
Så otroligt bra & vilka skådespelare
Sista avsnittet på söndag
Ligger på Svt play
Om du har lite tid till övers



En annan sak som kan slingra ens tankar
Det är shopping
En ny väska till våren hade passat bra
Eller en helt ny outfit kanske
Det borde jag vara värd
En trist tisdag som denna


alla ovanstående bilder från pinterest







9 kommentarer:

  1. Fina, fina Maria! Skickar en stooor kram till dig.

    dansfröken

    SvaraRadera
  2. Vilket snyggt lack på första bilden.
    Hoppas du känner att det är bättre redan.
    Styrkekram från Anette

    SvaraRadera
  3. Jaa ibland är det svårt att jobba med människor och få möta många tragiska öden! Ibland går det inte att stå emot, ibland känns det överjävl...t rent ut sagt! det värsta är att jag glömmer inte sånt heller!
    Bamsekramen till dig!
    helena

    SvaraRadera
  4. Hoppas det känns bättre nu! Ibland kan det vara tuffa dagar på jobbet allrahelst om man jobbar med människor...
    Många kramar till dig, Suss

    SvaraRadera
  5. Usch då, skickar styrkekramar till dig. Det är tufft att arbeta med människor, att alltid använda sig själv som ett verktyg....

    SvaraRadera
  6. Inget roligt det där men ofta oundvikligt, när man ger mycket så tar det bara slut ibland...

    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Usch då...Här får du en STOR VÄRMANDE KRAM //åsa

    SvaraRadera
  8. Fy vad tråkigt!! Hoppas att det värsta har lagt sig! Ha det så gott det går!

    SvaraRadera