fredag 18 januari 2013

kaffetörst & semestertankar

köksfönstret en fredagsmorgon

Körde barnen till skolan
Uträttade mindre roliga ärenden
Väl hemma undrade jag varför tröttheten satt kvar
Kaffet...hur kunde jag glömma dig
Jag som inte klarar dagen utan minst 4 koppar
Men nu har du gjort mig glad igen
Dina underbara mörkrostade droppar

de magiska dropparna

Nu börjar vänner runt oss boka semesterresor
Jag vet inte ens när min blir
Men det blir ingen längre resa för oss i år
Istället blev det bla. ett nytt kök

nytt kök isf. resa

Vi får hoppas på att värmen hittar hit i sommar
Vill åka ut med båten mer än i fjol
Känner mig så rik på öar i vår lilla sjö
Den ena ön finare än den andra

drömmer mig tillbaka till sköna mallis

Nu ska jag fortsätta att njuta fredagen
Ska göra minst möjligt
Kanske redan nu
Ta kopp nummer två












5 kommentarer:

  1. Fint i ert köksfönster! Härligt att titta ut nu när det är vintervackert!
    Kaffe klarar jag mig utan men är smått beroende av te ;) Ha en fin fredag, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Kaffe är överskattat ;)
    Trevlig helg Maria. Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja vi har ju våra laster, kaffe är (tyvärr) inte en av mina. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. *skratt* Sådär har jag också gjort ibland. Och det tar ett tag innan jag fattar att det är kaffet. Inte klokt att man gjort sig beroende egentligen :)

    Helt rätt att prioritera ett rum som man är i många timmar varje dag förresten, jämfört med en resa på en eller ett par veckor. Så tänker jag.... :)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Kaffe, kaffe! Så gott!
    Och ja, jag håller med Creando! Så snyggt kök!
    Kram Jenny

    SvaraRadera