torsdag 17 januari 2013

torsdag & helg



nystädat i huset

Min helg har anlänt
Tänkte fira det i dagarna tre
När jag kom hem från en aktiv arbetsdag
Städade jag bort all smuts
Både i hus & själ
Så att helgen kan njutas maximalt


Det råder en oenighet i hemmet
Barnens toalett ska renoveras
Jag önskar marockanskt kakel på golvet
Lea vägrar 
Vet inte hur jag ska övertala henne
tycker det är tidlöst vackert

från marrakech design

Igår var en av mina stora idoler på tv
Mia Skäringer
Har följt henne sedan Rollon på radion
Hon har något alldeles speciellt
Mysigt var det, programmet alltså
Det kommer jag fortsätta att följa

snyggmia

Nu ska jag skåla in helgen med en kopp thè
I morgon kommer norrmannen hem
Till ett nystädat hus & välkammade barn
Är det min tur att åka iväg då
En vecka i storstan skulle inte göra ont

svart/vitt på pinterest










6 kommentarer:

  1. Så fint du har, härligt med nystädat. Håller med dig, Mia Skäringer är en pärla
    Ha en go kväll
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Min idol också =)) Fint med marockanskt klinker tycker jag,
    ha en underbar helg nu <3

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Så snygg hon var på fotot, kände knappt igen henne!
    Kaklet vill jag också ha, var nere på stan o kollade in ett par sorter på Marrakech design. Ville knappt gå därifrån..

    Jag ska ro vidare nu, kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att börja helgen med ett nystädat hem :) ha en finfin fredag kram Diana

    SvaraRadera
  5. Det hade varit super härligt att komma hem till ett nystädat hem.....jisses vad skönt. Önskar dig en skön dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att mamman ska få bestämma kaklet!!!!

    SvaraRadera