tisdag 22 januari 2013

saknad & fika


Idag skulle det varit fest i vårt hus
Du finge blåsa ut ett jämnt antal ljus
Men hur ska jag fira dig jag har kär
När du inte längre finns här

Dom säger att tiden läker alla sår
Men trots att det gått så ofattligt många år
Är saknaden efter dig så stor & sårbar
(Sörjer nu att du aldrig hann att bli morfar)

Pappa....jag håller mitt fönster öppet
Om du vill komma hem

bilder från pinterest

Tisdag ledig dag
Och jag väntar fika besök
Av min höggravida vän
Tänk att snart få mysa med en liten igen
Nej jag ska inte ha fler
Men lånar gärna andras små skatter


mina bebisar

Så bäst att jag hoppar i kläderna
Tvättar bort mitt trötta ansikte
Tinar upp lite fikabröd
Och njuter av att jag faktiskt har ledigt idag

tisdagstufft på pinterest










6 kommentarer:

  1. Fint du skriver, det är snart ett år sedan jag såg min mamma sist...

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Kan bara försöka förstå hur saknaden & tomrummet efter en älskad förälder måste vara....Minns hur din pappa stort nog alltid kom in med frukostbricka när vi sov över hos dig....
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vill börja ge dig en kram. Tina fikabröd gjorde du rätt i. Du, den grå väskan var supersnygg,varifrån? Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vad fint skrivet:) Varm kram Åsa

    SvaraRadera