torsdag 3 januari 2013

garderobrens & sophora

smittsam inspiration från pinterest...

Nytt år & nytt schema för mig
Det pågår omorganisation på jobbigt & det känns rörigt
Jag som heter ospontan i andranamn
Kramar mig fast i det gamla

Nytt år betyder också för mig att rensa bort
Igår kväll rensade jag ur garderoben
När jag stod där mitt i en gigantisk klädhög
Undrade jag vad f...n jag höll på med
Men tillslut blev det ordning

min färgskala

norrmannens & min garderob


När man rensar bort
Skapar man ju också ett behov av att fylla på
Så sugen på lite nytt
Men har inte hittat något på rean
Får vänta tills det fyller på med vårnytt

Vill lägga in en grå heltäckningsmatta i garderoben
Norrmannen är inte enig
Han vill ha plats för sina gummistövlar & målarbyxor
Jag vill ha lite "dressingroomkänsla"

Då julen också rensas bort
Behövs det nytt grönt här hemma
Är inte så förtjust i många växter
Men ett par Sophora skulle passa in bra här


favoriten sophora







7 kommentarer:

  1. ...och när kommer du hem till mig och fixar min garderob? Nu behöver jag hjälp! /M

    SvaraRadera
  2. Fint det blev i garderoben :)kram Diana

    SvaraRadera
  3. På vad snyggt och fint i garderoben!!!
    Sådant gillar jag :)))
    Inser att jag skulle behöva ta tag i min egen oxå.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  4. Jag måste också ta itu med garderoberna, längtar nästan när jag ser din fina!

    kram

    SvaraRadera
  5. Fin garderob! det är något jag önskar också, har bara en enkel garderob just nu!
    Sophora har jag haft några stycken, tyvärr så dör dom bara, vet inte hur jag ska sköta dom!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att fått ordning i garderoben...det har jag inte orkat ta itu med än:)

    Spökträden gillar jag också, de är så gracilt tjusiga!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig garderob ni har. Håller med dig om att det skulle vara riktigt fint med heltäckningsmatta. Du får övertala honom vid rätt tillfälle :-)
    Jag blev själv på rensningshumör idag och det är så härligt när man väl orkar ta tag i röran!

    Kul att du fick fjäderlyktan i julklapp!!!

    Ha dé finfint!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera