torsdag 31 januari 2013

vår & sommarlängtan


Torsdag & ledig inför arbetshelg
Avnjuter dagens första kopp
Med magiska bönor
Ute är det inte lika vackert längre
Men man får hopp om en vår

Tänk när vi får inreda vår ute igen
Plantera i lådor & krukor
Ta fram dynor & parasoll
Flytta ut till altaner & balkonger


Älskar denna bild
Liknande känsla vill jag skapa på vår altan
Hoppas att snö & fukt nu färgat lärkträdgolvet grått
Ska byta ut vår altantak
Men vet inte mot vad, tips mottages tack


I morgon kliver vi in i februari
Så våren dröjer lite till
Men drömma & planera är alltid tillåtet


sommarfräkning  & sommarklädd

Tack för alla gulliga kommentarer efter förra inlägg
Ibland blir det bara för mycket
Och jag, så som många andra kvinnor
Vill att alla ska gilla mig & tycka att jag gör ett bra jobb
Då flyttar man bort allt positivt
Sätter det negativa på en pedestal med sirener på
Som lyser starkast så att allt annat bleknar
Måste jobba på det


ja tack, ja tack, ja tack (alla bilder från pinterest)

Nu ska jag & mitt munsår
Samla ihop alla högar av tvätt
Som ligger utspritt över huset
Sen ska jag fortsätta drömma om vår....

(såg nu att plura gästar vakna med nrj i morgon....hurra)

3 kommentarer:

  1. Jag drömmer med dig. Varför vill vi egentligen att alla ska tycka om oss, det kan ju inte alla göra ändå. Istället borde vi acceptera alla men tycka om alla tror jag inte vi kan göra.Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Det är något man måste jobba på! För alla har inte samma smak och samma tankar om vad som är duktigt!
    och egentligen är det väl en himla tur! Tänk om alla skulle älska det man gör eller tvärtom alla skulle hata det man gör, nej en mix är väl alltid bäst, men det är jobbigt att tro att man inte kan och att man inte duger!
    Ha en fin jobbhelg!
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Härlig inspiration, ha en härlig fredag kram Diana

    SvaraRadera